Hoşgeldiniz.

Spor ve sağlık yazısı, Spor ve sağlıkla ilgili yazı, Spor ve sağlık hakkında yazı, Spor ve sağlık konulu yazı Spor ile ilgili yazı Modern yaşamın
  • 5 üzerinden 4.21   |  Oy Veren: 34      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Spor ve sağlık ile ilgili yazı

    Sponsorlu Bağlantılar




    Spor ve sağlık yazısı,
    Spor ve sağlıkla ilgili yazı,
    Spor ve sağlık hakkında yazı,
    Spor ve sağlık konulu yazı

    Spor ile ilgili yazı

    Modern yaşamın getirdiği kolaylıklar ile artık egzersiz yapmak için yeterli fırsat bulunamıyor. Egzersiz aktif, üretken ve kaliteli bir yaşam sağlamanın yanında insanları hastalıklardan da koruyor.

    Sağlıklı Yaşamın Yolu Spor Yapmaktan Geçiyor


    Özellikle 16-21 yaşları arasında yapılan spor büyük önem taşıyor. Bu sayede kişinin potansiyelinin en üst noktasına erişmesi mümkün oluyor. Unutulmaması gereken spordan maksimum verimi elde edebilmek için düzenli olarak spor yapmak gerektiğidir. Düzenli spor yaparak sadece fiziksel değil, ruhsal olarak da sağlığınıza büyük katkıda bulunabilirsiniz. Araştırmalar spor yapan gençlerin spor yapmayanlara oranla daha iyi beslendiklerini, şiddete daha az başvurduklarını ve insan ilişkilerinde daha başarılı olduklarını gösteriyor.

    Sporsuz yaşam kronik hastalıklara neden oluyor

    Son yıllarda ABD’de geniş halk kitleleri taranarak yapılan araştırmalar, sporsuz bir yaşam tarzının insanları kronik hastalıklar vasıtasıyla sinsice ölüme götürdüğünü ortaya koyuyor. JAMA dergisinde yayınlanan bir araştırmanın sonuçlarına göre tüm ölüm nedenleri arasında, ölüme neden olan risk faktörlerinin başında düşük kondisyon geliyor.

    Sporsuz bir yaşam tarzının başta kalp damar hastalıkları olmak üzere diyabet ve bazı kanser türleri gibi ciddi rahatsızlıklara yol açtığını belirten uzmanlar, günümüzde tüm ölüm nedenleri arasında kalp damar hastalıklarının birinci sırada geldiğine işaet ediyor.

    Kalp damar hastalıklarının oluşumunda en sık gözlenen risk faktörü açık ara ile sporsuz yaşam tarzıdır. İngiltere’de 31.000 otobüs şoförü ile biletçisi üzerinde yapılan bir araştırmada, şoförlerin sürekli oturduklarından ve trafik stresine maruz kaldıklarından ötürü iki katlı otobüste sürekli dolaşan, merdiven inip çıkan biletçilerden daha yüksek oranda kalp hastalıklarına yakalandıkları saptanmıştır.

    Araştırmalar egzersiz yapmayanların, yapanlara oranla 2,5 – 4 kat daha fazla oranda kalp hastalığına yakalandığını göstermiştir. Ölüm nedenleri arasında 2. sırayı alan kanserler ile hareketsiz, sporsuz yaşam tarzı arasında da bir bağlantı tespit edilmiştir. Kolon kanseri oluşum nedenleri arasında hareketsiz yaşam alışkanlığı gösterilmektedir. Hareketsiz yaşamın doğal sonucu olan şişmanlık, hormonal dengeleri bozarak bir çok kanser türünün oluşumuna zemin hazırlamaktadır. Yaşamı diğer tehdit eden hastalıklardan şeker hastalığı da sporsuz yaşam tarzı ile yakından ilişkilidir.

    Egzersiz bilinçli olarak yapılmalı

    Uzmanlar, egzersizin hastalıklardan korunma, kondisyonun gelişimi ve kilo verilmesi gibi faydalarından yararlanılabilmesi için bilinçli yapılması gerektiğini belirtiyor. Büyük kas gruplarını kullanıldığı yürüyüş, bisiklet, jogging, koşu, yüzme, tenis gibi sportif aktiviteler sağlık için daha faydalı. Herhangi bir sağlık problemi bulunmayan bireylerin bu sporları her gün veya haftada en az 3-4 gün yapması öneriliyor. Egzersizlerin en az yarım saat, ideal olarak 45 dakika sürmesi gerekiyor. Öte yandan efor süresince egzersiz herhangi bir kesintiye uğramamalıdır. Örneğin tempolu yürüyüşlerde 20 dakika kadar egzersize devam ettikten sonra bir 10 dakika soluklanma veya vitrin bakma gibi verilen aralar egzersizin etkinliğini sıfıra indirmektedir. Çünkü vücudumuz egzersize başladıktan ortalama 20 dakika sonra enerji kaynağı olarak yağlar yanmaya başlar ve eğer egzersiz 30-45 dakika kesintisiz sürerse, egzersizden sonra bile 1 ila 4 saat yağlar yanmaya devam eder.

    Egzersiz yapılırken dikkat edilmesi gereken en kritik nokta yapılan eforun şiddeti, yani yoğunluğudur. İdeal olarak spor hekiminizin size yaptığı ergospirometrik efor testi sonucu egzersiz nabzı belirlenebilmektedir. Her birey için bu egzersiz nabzı değişmektedir ve bu limitler aşılmamalıdır. Bir hekim tavsiyesi alma imkanı yok ise eforunuzun yoğunluğu; siz egzersiz yaparken ıslık çalmanızın veya yanınızdaki ile konuşmanızın mümkün olacağı bir egzersiz şiddetinde olması gereklidir. Tabii egzersiz yoğunluğu çok hafifte olmamalıdır ve egzersiz esnasında tatlı şekilde bir ter atmanız gerekmektedir.


    Paylaş Facebook Twitter Google







  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Sağlık Hakkında Yazı

    İnsan Sağlığının Önemi

    İnsanların huzurlu ve mutlu bir şekilde yaşam sürmeleri için sağlıkları önemlidir. Sağlıklı olmayan bir insanın dünya nimetlerinden haz alması güçtür. Sağlığın önemini belirten size ince bir örnek vereceğiz. Örneğimizdeki uygulamayı siz aynen bir kağıda aktarın. Sağlığınız ve sıhhatiniz yerindeyse bir kağıdı önünüze alarak rakamla bir yazın. Üniversite eğitiminizi almışsanız bir rakamının hemen yanına sıfır koyun. İyi bir işiniz ve geliriniz varsa bir sıfır daha koyun. Eşiniz ve çocuklarınız varsa sıfırların yanına bir sıfır daha koyun. Şimdi rakamların hepsine baktığınızda 100000 bir rakam görürsünüz. Bu sizin hayat okulundaki puanınızdır.

    Eğer sağlığınız yerinde değilse bir rakamını sıfır olarak değiştirin. Şimdi rakamlara baktığınızda göreceksiniz. Bu da sizin hayat okulundaki puanınızdır. Sağlıklı insanlar en yüksek puanı alırken sağlıksız insanlar en düşük puanı almaktadır. Hayat okulunda sınıfta kalmak istemiyorsanız ruhsal sağlığınıza, diş sağlığınıza ve çocuk sağlığına önem verin.

    Çünkü ileride rahat bir hayat yaşamak istiyorsanız sağlığınıza mutlaka dikkat etmelisiniz. Her hangi bir sağlık probleminiz olduğu takdir de doktorunuza başvurmalısınız. Doktora gitmek istemiyorsanız kardiyoloji sitesi ile hastalığınızın nedenlerini ve çözüm yollarını araştırmalısınız. Sizin küçümsediğiniz bazı konular her an hayatınızın çile çekerek geçmesine yol açabilir. Unutmayın hayatta hiç bir şey sağlıktan önce gelmez.




  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Copyright © 2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc