Hoşgeldiniz.

Diş Etlerini Güçlendirmek diş bakımı - diş sağlığı - diş etleri nasıl güçlenir - diş eti çekilmesi - diş eti hastalıklarından korunma Deli gibi diş
  • 5 üzerinden 4.00   |  Oy Veren: 3      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Diş Etlerini Güçlendirmek diş bakımı - diş sağlığı - diş etleri nasıl güçlenir

    Sponsorlu Bağlantılar




    Diş Etlerini Güçlendirmek
    diş bakımı - diş sağlığı - diş etleri nasıl güçlenir - diş eti çekilmesi - diş eti hastalıklarından korunma



    Deli gibi diş fırçalamanıza ve diş ipi kullanmanıza rağmen hala kanama ve çekilme olduğunu mu görüyorsunuz? Beslenme biçiminizle ilgili bir durum olabilir. Günde 60 miligram (15 yaşından büyük yetişkinler için günlük önerilen asgari miktar) C vitamini almayan kişilerin, bundan daha az alanlara göre daha fazla diş eti hastalığı olasılığı olduğunu göstermiştir. Günde 60 miligramdan az C vitamini tüketenlerin, günlük önerilen miktarın üç katı olan 180 miligram C vitamini tüketenlere göre diş eti hastalığına yakalanma riski %150 daha fazladır.

    Daha basit olarak söylemek gerekirse, vücut kemikleri ve kan hücrelerini güçlendirmek için, dişlerinizi diş etlerinize tutturmak için ve vücudunuzun büyümesi, doku tedavisi ve yara iyileşmesi için gereken “hücrelerarası bağı" oluşturmak için yeterli C vitaminine gereksinim duyar. C vitamininin, tüm dokuların lifli yapılarını meydana getiren temel protein olan kolajenin üretimi için hayati olduğu tesbit edilmiştir. C vitamini güçsüz diş etlerini güçlendirerek diş eti tabakasının bakterilerce girilmesine karşı dayanıklılığını arttırır.

    Diş fırçaladığınızda ya da diş ipi kullandığınızda diş etleriniz kanıyorsa ve tahriş oluyor, hassaslaşıyor, şişiyor ya da kızarıyorsa, bu gingivitis diye bilinen erken diş eti hastalığınız olduğuna işarettir. Bu, dişleriniz üzerindeki yemek artıkları ve bakterilerin plak oluşturmak için birleşmeleri ve daha sonra da sertleşmeleri ve tartarı oluşturmaları demektir. Plaklardaki bakteriler diş etlerinizi enfekte eder ve bunların dişlerde çekilmelerine ve bunun sonucu da burada ceplerin oluşmasına neden olur, ki bu ceplerde daha çok bakteri saklanır ve ürer. Eğer önlem alınmazsa, bu enfeksiyon dişlerinizin köklerine ve çene kemiğine saldırır ve diş kaybına neden olabilecek geri dönülmez hasarlara neden olur. Bu aşamada gingivitis daha ciddi bir sorun olan diş eti hastalığına dönüşür ve bu da, yetişkinlerin diş kaybının en önde gelen nedenidir.

    Sigara içmek durumu daha da kötü yapar

    Eğer sigara içiyorsanız, daha da fazla C vitaminine gereksiniminiz var demektir. Sigaradaki oksidanlar kandaki C vitaminini azalttığından, sigara içenlerin bunun etkisini azaltmak için daha fazla C vitaminine gereksinimi vardır. Ancak ek olarak alınan C vitamini, vücutta sigara içmekle oluşan toksinleri karşılayamaz. Sigara dumanı, C vitamini alınsa dahi diş eti dokularına hasar veren pek çok oksidan içerir.
    C vitamini oral ameliyattan sonra iyileşmeyi hızlandırır
    Bazen ağız ve çene ameliyatı yapılacak olan hastalara operasyon öncesinde yüksek dozda C vitamini ve çok vitaminli destekler verilir. Eğer doğru besinleri almazsanız iyileşme sürecini geciktirir ve enfeksiyon ihtimalini yükseltirsiniz

    Bir ameliyat sonrası iyileşme için besin değeri yüksek bir diyet çok önemlidir çünkü yeni dokuların gelişmesi ve yaraların iyileşmesi için yeterli ve uygun vitaminler, mineraller, yağlar ve proteinler gereklidir. İyileşme sürecini geliştirmek ve daha çabuk iyileşmek için C vitamini ile birlikte A, E, B, K ve D vitaminlerini de önermektedir.

    Yüksek C vitamini içeren yiyecekler

    Pek çok meyve ve sebze C vitamini depolarıdır ancak oksijen, yiyeceklerdeki C vitaminini yok ettiği için bunların tazeyken yenmeleri önemlidir. Örneğin dilimlenmiş bir kavun buzdolabında açık olarak bekletildiğinde, 24 saat içinde içindeki C vitamininin yüzde 35’ini kaybeder.

    Aşağıdakiler, vitamini bakımından zengin besinlerdir:
    * Acı kırmızıbiber
    * Kırmızı ve yeşil tatlı biber
    * guava, papaya ve mango
    * lahana ve maydanoz
    * Brokoli, kırmızılâhana ve karnabahar
    * Çilek ve ahududu
    *Portakal, mandalin, limon
    * Ispanak
    * Yeşil soğan
    * istiridye
    * soya fasulyesi
    * kavun
    * Domates
    * Bezelye


    Paylaş Facebook Twitter Google



  2. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Copyright © 2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc